4 نکته انتخاب و خرید انواع دستبند | راهنمای اندازه مناسب دستبند

4 نکته انتخاب و خرید انواع دستبند | راهنمای اندازه مناسب دستبند

18

دستبند یکی از انواع جواهرات است که با انتخاب درست به دستان شما زیبایی و قدرت می‌دهد. امروزه دستبندها از تنوع زیادی برخوردار هستند و از جنس‌های گوناگون مانند فلز، پلاستیک، طلا، چرم و حتی پارچه ساخته می‌شوند. با این وجود داشتن گزینه‌های بسیار زیاد ممکن است کمی گیج کننده و چالش برانگیز باشد.

به منظور کمک به شما در انتخاب و خرید دستبندهای شیک، ما راهنمای خرید زیر را تهیه کرده ایم تا روند انتخاب و خرید را برای شما آسان کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه و تعریف دستبند

کلمه دستبند برگرفته از کلمه یونانی"brachile" به معنای بازو است. دستبندهای اولیه از چمن، شاخه‌های باریک، برگ درختان و همچنین برنز و مس ساخته شده است. شواهدی وجود دارد که مردم در مصر باستان، بین النهرین و چین دستبندهایی به دست داشتند. پس از عصر برنز زمانی که جواهرات نمادی از موقعیت و ثروت بود، طراحی و استفاده از دستبندها پیچیده تر و تزئینی تر شد.

در دوران ویکتوریا، دستبندهای حک شده به همراه آویز محبوب بودند. در قرن نوزدهم، زنجیرهای دستبند کمی شیک تر شدند و پلاک هایی از مرجان و عاج در طراحی دستبند مورد استفاده قرار گرفت. در قرن 20 بود که طراحی و تولید دستبند جزو دسته بندی های مد شد.

امروزه انواع دستبند زنانه و مردانه، متناسب با همه سبک‌های زندگی و جنسیت طراحی شده اند. دستبندها از طیف گسترده ای از مواد مانند فلز، پارچه، پلاستیک و چرم تولید و با مروارید، سنگ‌های قیمتی و ... تزئین می شوند.

انواع دستبند زنانه و مردانه

هنگام انتخاب و خرید دستبند، طرح و سبک های زیادی وجود دارد که باید نسبت به فعالیت های کاری و اجتماعی خود و  لباسی که نسبت به مکان رفت و آمد خود می پوشید، در کمد لباس خود طیف گسترده ای از انواع دستبند داشته باشید تا برای هر مناسبت بتوانید دستبند مناسب با لباس خود را ست کنید. ما به شما کمک می کنیم با چند نمونه از انواع دستبند آشنا شوید.

 

دستبند مهره ای: این دستبندها معمولاً قابل کشش، دارای سنگ‌های قیمتی و طیف رنگی متنوع هستند و به سبک چند ردیفی یا تک دیزاین استفاده می شوند.

 

دستبند ID: در طراحی این مدل از یک پلاک و زنجیر استفاده شده است و برای هدیه به دوستان و عشاق، انتخاب مناسبی است. چون بر روی پلاک دستبند، نام فرد مورد نظر حک می شود. نوع پزشکی این دستبند نیز برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و با درج مشخصات و مشکلات بر روی پلاک و بستن بر روی مچ دست بیمار به او کمک می‌شود.

 

دستبند کاف: معمولاً دستبندهای مدل کاف انعطاف پذیر نیستند، کامل بسته نمی شوند، ضخیم هستند و به شکل بیضی و دایره می باشند. انتخاب آقایان معمولاً دستبند کاف با جنس چرم و انتخاب خانم ها با جنس نقره و طلا است. بسته به سلیقه و سایز مچ دست خود امکان تغییر اندازه دستبند مدل کاف نیز وجود دارد.

 

دستبند النگویی: سبک دستبند النگویی انعطاف پذیر و به شکل دایره ای است، قفل و گیره برای بسته شدن ندارد و از طلا، نقره، پلاستیک و غیره ساخته می شود. دستبند النگویی هم به صورت ضخیم طراحی شده است که بهتره به صورت تک استفاده شود، هم به شکل نازک که می توانید از چندین دستبند النگویی نارک همراه هم استفاده کنید. 

 

دستبند چرمی: در میان دختران و پسران جوان دستبند چرمی محبوبیت دارد، چرا که یک مدل اسپرت است و توسط یک گیره فلزی به راحتی قفل می شود. طراحی دستبندهای چرم به طور معمول بدون طرح خاص و استفاده از سنگ است.

4 نکته در خرید و انتخاب دستبند مناسب شما

زنان طرفدار جواهرات هستند و اشکالی ندارد کمی در انتخاب و خرید دستبند وسواس داشته باشند. در مقایسه با انواع جواهرات، شاید دستبند ساده ترین و کم ارزش ترین قطعه باشد، اما بستن یک دستبند ساده و شیک می تواند به سرعت بیان گر سبک تیپ شما باشد. در عین حال شاید انتخاب و خرید دستبند مناسب نیز کمی مشکل باشد. بنابراین قبل از خرید دستبند، نکات زیر را در نظر بگیرید.

  1. سبک خود را انتخاب کنید

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا دستبندها در انواع سبک‌ها و طرح‌ها وجود دارند؟ هر فردی ممکن است سبک خاص خود را داشته باشد، گاهی اوقات انتخاب و خرید دستبند می تواند ساده و مناسب برای استفاده در محل کار باشد و گاهی یک دستبند جذاب و چشمگیر برای شرکت در یک مهمانی باشد. به همین دلیل سبک یکی از مهمترین جنبه‌هایی است که باید قبل از انتخاب و خرید دستبند به دنبال آن باشید.

قبل از خرید دستبند، کارهای روزمره و محیط زندگی خود را در نظر بگیرید. مانند:

ماهیت کار: اگر در شغل خود باید پر جنب و جوش باشید، انتخاب و خرید دستبند تجملی بسیار اشتباه است، چرا که در کار از بین میرود. در عوض انتخاب یک دستبند ساده می تواند گزینه متناسب با استایل کار و قدرت به دستان شما در محیط کار باشد.

  1. کیفیت را قربانی قیمت پایین نکنید

چه فایده دارد که یک دستبند زیبا اما بی کیفیت بخرید و بعد از چند بار دست کردن خیلی راحت خراب شود؟ برای هر مصرف کننده کیفیت خوب باید هدف اصلی در انتخاب و خرید دستبند باشد. بنابراین همیشه روی خرید دستبند با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. زیرا فقط خرید یک دستبند با کیفیت می تواند برای مدت طولانی دوام و مورد استفاده شما باشد.

  1. بر اساس شخصیت خرید کنید

تاثیر جواهرات بر شخصیت زنان و مردان را نمی‌توان نادیده گرفت. جدا از چهره و لباس، استفاده از جواهرات به ویژه دستبند می تواند نشان دهنده شخصیت افراد باشد. زیرا به نوعی مدل، جنس و سنگ‌های قیمتی به کار رفته در دستبند نشان دهنده روحیه و نگرش افراد است.

  1. اندازه مناسب دست خود را انتخاب کنید

قبل از انتخاب و خرید دستبند از اندازه مچ خود مطلع شوید. مچ دست خود را با استفاده از یک متر اندازه گیری کنید و از بزرگ بودن یا کوچک بودن دستبند اطمینان حاصل کنید. چرا که دستبند خیلی بزرگ ممکن است از دست دربیاد و تنگ بودن دستبند حرکات دست را محدود کند.

چگونه سایز دستبند مناسب خود را اندازه گیری کنیم؟

اگر سایز مچ دست خود را بدانید و حتی به درستی اندازه گیری کنید، انتخاب و خرید دستبند کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. وقتی دستبندی با سایز مناسب دست خود خریداری و استفاده می کنید، جلوه دستبند بر روی دستان شما دوچندان می شود. بستن دستبند با سایز مناسب، مانع از لیز خوردن یا گیر کردن به اشیاء می شود.

برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب و خرید دستبند متناسب با سایز دست، در ادامه راهنمای کوچکی بیان شده است که به شما کمک می کند از اندازه مچ خود آگاه شده و در نتیجه انتخاب و خرید درستی داشته باشید.

ابزار و روش‌های زیادی برای اندازه گیری مچ دست وجود دارد. یک رشته نخ یا روبان را بدون اینکه محکم شود دور مچ دست خود حلقه کنید. بهتر است میزان حلقه بر دور مچ در حدی باشد که بتوانید انگشت خود را زیر روبان تکان دهید.

پس از اندازه گیری مچ دست خود به عدد به دست آمده بین 2-1 سانتیمتر اضافه کنید. به طور مثال اگر مچ دست شما 13 سانتی متر باشد، اندازه ایده آل برای انتخاب دستبند شما 14 سانتیمتر است.

نکته دیگر اینکه، اندازه گیری سایز دستبند به شیوه های پوشش و تیپ شما هم بستگی دارد. به طور مثال یک نفر علاقمند به تیپ اسپرت و استفاده از دستبندهای پهن و با سایز بزرگ است و نفر دیگر علاقمند به تیپ رسمی و بستن دستبند ظریف بر روی دست خود است. اما به طور معمول اندازه متوسط دستبند برای خانم‌ها 19 سانتی متر و برای آقایان 21 سانتی متر است.

همچنین برای اندازه گیری مچ دست خود می توانید یکی از دستبندهایتان را که سایز دست شما است استفاده کنید. برای استفاده از این روش، خط کش خود را بردارید و دستبند را از یک سر به سر دیگر اندازه گیری کنید و سایز مچ دست خود را به دست آورید.

چند توصیه در انتخاب اندازه دستبند

بهترین توصیه برای هر کسی که به دنبال خرید دستبند است، انتخاب سایز کوچک برای دست خود است. به طوری که دستبند بر روی مچ دست شما بزرگتر از حد نمایش داده نشود. دستبند شما نباید تنگ باشد، باید به راحتی روی استخوان مچ دست شما قرار گیرد و از دست شما نیفتد. در واقع با انتخاب مناسب اندازه دستبند، شما باید احساس امنیت کنید و اصلاً فراموش کنید در دستان خود دستبند دارید.

نکاتی برای استفاده بهتر از دستبندهای مورد علاقه خود

اما برای استفاده صحیح از دستبند بهتر است تعداد، رنگ، جنس و اندازه دستبندها را مدنظر داشته باشید؛ به طوری که استفاده از دستبندهای سنگین و پهن موجب دست درد شما نشود. همچنین پیشنهاد ما استفاده از دستبند گرانبها و ظریف به صورت تک است و بگذارید دستبند به تنهایی جلوه جذابی به دستان شما بدهد.

خرید دستبند به عنوان هدیه

زنان به عنوان طرفداران جواهرات درخشان و چشم نواز بسیار شناخته شده اند؛ زیرا به نوعی نمایان گر زنانگی و کلاس است. حتی برخی از بانوان استفاده از طلا و جواهرات را نشان از اعتماد به نفس بالا خود میدانند.

از آنجا که در زمان خرید هدیه به خصوص در مناسبت هایی همچون روز زن ایده خرید طلا پیشنهاد می شود، انتخاب و خرید دستبند طلا جزو انتخابات نخست هر شخصی خواهد بود.

انواع مختلفی دستبند با طراح های جذاب وجود دارد. در انتخاب دستبند نیز با نکات مهمی در مقاله آشنا شدید. با این حال انتخاب و خرید دستبند مناسب و شیک به عنوان هدیه می تواند چالش برانگیز باشد. اگر می خواهید بهترین محصولات را خریداری کنید و در مورد کیفیت مناسب دستبند بیشتر بدانید، با ما در تماس باشید و نظرات خود را با ما مطرح کنید.

خرید دستبند دستبند زنانه دستبند مردانه جنس دستبند قیمت دستبنذ
ثبت نظر