5 واقعیت جالب در مورد سنگ مورگانیت

5 واقعیت جالب در مورد سنگ مورگانیت

46

درست مانند زمرد و آکوامارین، سنگ مورگانیت نیز از خانواده مواد معدنی بریل است. این نوع بریل صورت تا نارنجی رنگ مورگانیت نامیده می‌شود. این گوهر زیبا نمادی از عشق الهی است و برای جلب شادی و قدرت درونی شناخته شده است.

در این مقاله سایت شفیع ما چند واقعیت جالب را که این سنگ قیمتی را خاص می‌کند روشن خواهیم کرد. با علاقه به خواندن ادامه دهید.

تاریخچه سنگ مورگانیت

شکل خام مورگانیت اولین بار در سال 1910 در ماداگاسکار یافت شد. این گوهر "مورگانیت" نامگذاری شد. در موزه تاریخ طبیعی آمریکا از بانکدار افسانه‌ای آمریکایی J.P. Morgan به خاطر سهم قابل توجهی که در نگهداری و ذخیره تعداد زیادی سنگ مورگانیت و دیگر سنگ‌های قیمتی داشت تجلیل شده است.

بزرگترین نمونه مورگانیت در 7 اکتبر 1989 در معدن بنت باکفیلد کشف شد. رنگ آن به رنگ صورتی مایل به نارنجی لو و بیش از 50 پوند وزن داشت. سنگ عرض 30 سانتی متری که در اصل قیمت سنگ مورگانیت بیش از 1 میلیون دلار ارزش داشت، گل سرخ نامیده شد. یکی از قطعات این کریستال غول پیکر خرد شده اکنون در موزه مواد معدنی و زمین شناسی در دانشگاه هاروارد به نمایش درآمده است. این سنگ در کنار کریستال با شکوه مورگانیت با عرض 7 سانتی متر قرار دارد.  

رنگ ظریف و افسون سنگ مورگانیت

مورگانیت بیشتر به خاطر رنگ صورتی و صورتی متمایل به نارنجی دلپذیر است. این رنگ دلپذیر توسط اثرات منگنز ایجاد می‌شود. یافتن سنگ مورگانیت به رنگ صورتی پر رنگ بسیار نادر است. فقط کریستال‌های بزرگتر مورگانیت دارای رنگ‌های شدید و صورتی سرخابی هستند و این نمونه‌ها به عنوان با ارزش‌ترین مورگانیت‌ها در نظر گرفته می‌شوند. رنگ‌های ملایم‌تر از صورتی پاستلی به صورتی بنفش، صورتی مایل به زرد و صورتی نارنجی بیشتر دیده می‌شود. یکی دیگر از واقعیت‌های جالب توجه در مورد این گوهر جذاب، فلورسانس شدید قرمز رنگی است که هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه x نشان می‌دهد.

منابع مورگانیت

میناس گرایس در برزیل منبع اصلی سنگ مورگانیت است. همچنین در نامیبیا، افغانستان، موزامبیک و ایالت متحده آمریکال مقدار کمی استخراج می‌شود. اگر چه سپرده اصلی در ماداگاسکار امروزه فقط یک تولید کننده جزئی است، اما هنوز معیار بهترین کیفیت را تعیین می‌کند. سنگ‌های ناهموار رنگی از این معدن بالاتر از کریستال‌های سایر منابع است.

مزایای سنگ مورگانیت

 اعتقاد بر این است که مورگانیت موجب رعایت و ترغیب به انصاف نسبت به دیگران می‌شود. این سنگ صورتی ظریف به ویژه برای کسانی که از مسائل عاطفی رنج می‌برند بسیار موثر است. انرژی تسکین دهنده آن به تسکین استرس و اضطراب کمک میکند. این گوهر زیبا صورتی به دلیل بهبود توانایی همدلی در بهبود ارتباطات شناخته شده است.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و سوالات و سفارشات خود را با کارشناسان مطرح کنید.

قیمت سنگ مورگانیت فروش مورگانیت جواهرات مورگانیت
ثبت نظر