آشنایی با خاصیت درمانی سنگها – ویژگی های سنگ درمانی ماه تولد

آشنایی با خاصیت درمانی سنگها – ویژگی های سنگ درمانی ماه تولد

15

سنگ های معدنی دارای خواص درمانی هستند که به تعادل بدن، ذهن و روح کمک می کنند. همه افراد از بومیان استرالیا گرفته تا یونانیان باستان هزاران سال است که از سنگ های قیمتی به شکل زیورآلات و به عنوان منبع انرژی شفابخش برای درمان جسمی و روحی استفاده می کنند.

چرا سنگ های قیمتی و شفابخش خاصیت درمانی دارند؟ مولکول های بدن هر انسانی دارای ارتعاشات پرانرژی هستند که مجاورت با سنگ های درمانی و قیمتی باعث می شود که ارتعاشات باهم هماهنگ شوند. در نتیجه سنگ های قیمتی باعث آزاد شدن و تسهیل جریان انرژی در بدن می شود. سنگهای قیمتی ابزاری برای کمک به اتصال افکار آگاهانه ما با بدن هستند.

در ادامه خواهید فهمید که خرید سنگ های درمانی یک روش بسیار موثر برای ارتقا سلامتی است و انرژی شما را تقویت می کنند. با بهره مندی از خاصیت درمانی سنگها، فضای خود را از انرژی منفی پاکسازی کنید، جذب ثروت و شهود خود را تقویت کنید، توانایی های ذهنی را افزایش دهید، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و حتی عشق را جذب کنید.

تاریخچه سنگ درمانی 

در چین، هند و ایران طبیبان بسیاری بودند که از خواص انواع سنگ در طبابت خود استفاده می کردند. ابن سینا یکی از طبیبانی بود که در کتاب الجماهر فی الجواهر تاکید زیادی بر خاصیت درمانی سنگها کرده است و می توان به این نتیجه رسید که موضوع خواص سنگ درمانی علم جدیدی نیست. اما امروزه تحقیقات گسترده ای بر روی تاثیر کانی های معدنی و خواص سنگ های زینتی انجام گرفته است و سنگ درمانی به عنوان یک علم و روش درمانی استفاده می شود.

به طور مثال ماساژ سنگ داغ یک درمان تخصصی است که از سنگ های بازالت صاف، مسطح و گرم شده استفاده می شود که در امتداد ستون فقرات، کف دست ها، در امتداد پاها و بین انگشتان قرار می گیرد.

به طور معمول از سنگ های بازالت بستر رودخانه ها، برای ماساژ استفاده می شود؛ زیرا دارای محتوای آهن غنی هستند و گرما را حفظ می کنند.

معرفی 10 نمونه از سنگهای قیمتی و شفابخش

هزاران سال اعتقاد بر این است که سنگ های قیمتی دارای خواص متافیزیکی هستند، بر روحیه ما تأثیر می گذارند و حتی طیف وسیعی از شرایط جسمی  و روحی را بهبود می بخشند.

از تقویت خلاقیت و افزایش تعادل عاطفی گرفته تا پاک کردن راه احساسات مثبت و پذیرش خود همگی از خواص سنگهای زینتی است. در اینجا لیست 10 نمونه از محبوب ترین سنگ های شفابخش و ویژگی های خاص آنها آورده شده است.


خاصیت سنگ آمتیست

آمتیست با ایجاد آرامش و متعادل سازی انرژی های ذهنی در ارتباط است و در فرهنگ هندو با ایجاد تعادل، در چاکرای ابرو یا چشم سوم ارتباط دارد و به ما امکان می دهد در دنیای درونی خود خلاقیت و شادی بیشتری داشته باشیم. گفته می شود به همراه داشتن سنگ آمتیست در هنگام مراقبه، آگاهی عمیق تری از همه کانالهای معنوی ایجاد می کند.

از خواص درمانی این سنگ قیمتی می توان به تسکین آسیب های روحی و اعتیاد اشاره کرد. آمیتیست همچنین سابقه طولانی در بهبود هوشیاری در رابطه با مواد مخدر یا الکل دارد. در صورتی که با بی خوابی مشکل دارید، هنگام خواب سعی کنید یک آمتیست را زیر بالش خود قرار دهید.

  • قدرت و خاصیت سنگ آمتیست: صلح، معنویت، محافظت عاطفی


خاصیت سنگ آکوامارین

گفته می شود که این گوهر آبی احساس هدایت، آرامش و عشق به خود و پذیرش را برانگیخته می کند. یکی دیگر از ویژگی های عالی آکوامارین کمک به از بین بردن ناراحتی و کاهش عصبانیت است.

به همین دلیل می توانید در هر رویدادی که احساس می کنید احتمال عصبانی شدن شما وجود دارد، سنگ آکوامارین را همراه خود داشته باشید.

  • قدرت و خاصیت سنگ آکوامارین: شجاعت، شانس و آرامش درونی


خاصیت سنگ الماس

این سنگ نه تنها یکی از گرانترین سنگهای قیمتی است ، بلکه محکم ترین سنگ است. اکثر کارشناسان سنگ شناسی اعتقاد دارند که سنگ الماس افراد را به هم پیوند می دهد و وضوح عاطفی و ذهنی را به ارمغان می آورد. پس بگذارید اینطور بیان کنیم. اگر احساس گیجی و سردرگمی در روابط خود دارید، یک الماس بگیرید!

  • قدرت و خاصیت سنگ الماس: روابط ، عشق و شفافیت


خاصیت سنگ زمرد

گفته می شود که این گوهر سبز به شدت با چاکرای قلب مرتبط است. این باعث افزایش شهود می شود، جریان انرژی مثبت به سمت قلب شما باز می شود و به شما کمک می کند تا به خرد قلب خود اعتماد کنید. گفته می شود که قدرت شفابخشی سنگ زمرد اصل باعث تسکین قلب و پاکسازی عاطفی می شود.

  • قدرت و خاصیت سنگ زمرد: عشق، انرژی و پاکسازی


خاصیت سنگ اوپال

این سنگ نیمه شفاف از سیلیکون و مقدار زیادی آب تشکیل شده است. این انرژی معنوی به شما کمک می کند تا روند سلامت جسمی و روحی خود را ادامه دهید، الگوهای ناسالم را حذف کنید، وابستگی های منفی را کنار گذاشته و در اعماق دریای خلاقیت خود غواصی کنید.

  • قدرت و خاصیت سنگ اوپال: خلاقیت و الهام 


خاصیت سنگ مروارید

قدرت مرواریدها با ظاهر ناب، صادقانه و زنانه آنها مطابقت دارد. گفته می شود که استفاده از مروارید باعث باز شدن جریان صداقت می شود و اگر می خواهید به عمق الهامات درونی خود برسید، مرواریدها می توانند بخشی از راه حل باشند.

  • قدرت و خاصیت سنگ مروارید: زنانگی، صداقت و پاکی


خاصیت سنگ یاقوت

یاقوت یک سنگ قیمتی گرانبها و مرتبط با خصوصیات شجاعت، عشق و خودباوری است. از نظر جسمی با کاهش درد قاعدگی و بهبود شرایط گردش خون همراه است. یاقوت سرخ با چاکرای پایه و تحریک نیروی حیات یا "چی" در ارتباط است. در صورت احساس خستگی و بی حالی، داشتن یکی از این سنگهای قیمتی همراه خود باعث تقویت اتصال انرژی مثبت به ریشه چاکرا (Root Chakra ) شما می شود.


خاصیت سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود نمادی از فداکاری است، از این رو محبوبیت آن در حلقه های نامزدی است. یاقوت کبود با بهبود شرایط چشم و گوش و همچنین تقویت خواب آرام ارتباط دارد.

به همراه داشتن یاقوت کبود به طور کلی ارتباط شما را با چشم سوم عمیق تر می کند و در نتیجه شهود، آرامش و صراحت شما را نسبت به مثبت بودن افزایش می دهد.

  • قدرت و خاصیت سنگ یاقوت کبود: شهود، تعادل و انرژی مثبت


خاصیت سنگ توپاز

در طبیعت 5 نوع طیف رنگی مختلف نگین توپاز وجود دارد. سنگ توپاز بعلت قدرت و انرژی زیاد، پیشنهادی برای تأثیر مثبت بر مهارتهای ارتباطی نوشتاری و گفتاری، گاهی سنگ نویسندگان نامیده می شود. با چاکرای چشم سوم و شفافیت ذهنی مرتبط است.

رومی ها از توپاز برای بهبود بیماری های قفسه سینه و محافظت در برابر بیماری های قلبی استفاده می کردند. اگر احساس عدم تعادل یا اضطراب دارید، ممکن است یک سنگ توپاز برای شما مفید باشد. این سنگ نقاط انرژی شما را تنظیم می کند و مانع استرس و تنش شده و در عوض موجب تسکین عاطفی می شود.

  • قدرت و خاصیت سنگ توپاز: تعادل، سلامت و صداقت


خاصیت سنگ کوارتز

کوارتز به عنوان یک سنگ درمانی بسیار متنوع و مهم قلمداد می شود. این ماده اغلب همراه با سنگهای قیمتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا گفته می شود دارای یک اثر تقویت کننده است.

سنگ کوارتز از نظر احساسی یک سنگ پاک کننده است که باعث افزایش جریان انرژی مثبت و افزایش ارتباط با حوزه معنوی می شود. کوارتز همچنین می تواند به هماهنگی تمام انرژی های چاکرا منجر شود. این ماده برای درمان سردرد، خستگی و بهبود متابولیسم استفاده می شود.

  • قدرت و خاصیت سنگ کوارتز: ارتباط معنوی، پذیرش و هماهنگی انرژی مثبت

خواص درمانی سنگهای ماه تولد


منشا سنگهای تولد از کجاست؟ بسیاری از شما آگاه هستید که متولدین ماه های مختلف سال صفات متفاوتی دارند. سنگ های ماه تولد هنگام به دنیا آمدن با ما بودند و به افکار و حالات جسمی و روحی هر شخص قدرت می دهد. به این ترتیب به همراه داشتن سنگهای تولد می توانند برای متولدین آن ماه نشان خوش شانسی باشدکافیست شما با کاوش در سنگ های ماه تولد خود، شرایطی که منجر به دستیابی به خواسته ها می شود را تسریع و بهبود ببخشید.

سخن آخر

در این مطلب شما با آموزش خاصیت درمانی سنگها یاد گرفتید که چگونه هر سنگ قیمتی می تواند به شما در داشتن زندگی بهتر کمک کند و از سنگهای قیمتی و زینتی می توان برای خواص متافیزیکی و درمانی استفاده کرد.

خواص درمانی و جادویی سنگ های قیمتی می‌تواند نتایج جادویی به همراه داشته باشد. اما اگر دارید با خود فکر می کنید که خرید کدام یک از سنگ های درمانی برای شما بهترین هستند؟ فقط از ما بپرسید! ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب و خرید سنگ های درمانی کمک کنیم.

سنگ ماه تولد سنگ قیمتی خواص سنگ سنگ درمانی سنگ یوگا سنگ ماساژ
ثبت نظر