آموزش اندازه گیری سایز انگشتر و سایزبندی انگشتر

آموزش اندازه گیری سایز انگشتر و سایزبندی انگشتر

33

نمی‌دانید سایزبندی انگشتر شما چیست یا چگونه می‌توان اندازه گیری سایز انگشتر خود را بفهمید؟ چه برای خرید حلقه نامزدی و چه انگشتر سالگرد ازدواج، باید اندازه گیری انگشتر را به درستی محاسبه کنید. حتی اگر می‌خواهید به عنوان هدیه سوپرایز انگشتر شیک و خاصی را خریداری کنید و از سایز انگشت شخص اطلاعی ندارید به " آموزش اندازه گیری سایز انگشتر و سایزبندی انگشتر" نیاز خواهید داشت. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای اندازه گیری سایز انگشتر و یافتن انگشتر ایده آل برای شخص خاص وجود دارد. راهنمای امروز سایت شفیع شامل نکات محاسبه سایز انگشتر مردانه و زنانه، راهنمای جدول سایز انگشتر و سایز بندی انگشتر است. با ما همراه باشید.

آماده سازی برای اندازه گیری سایز انگشتر

قبل از شروع سایزبندی و اندازه گیری انگشتر، انگشتی را که می‌خواهید انگشتر بندازید انتخاب کنید. انگشتان دست غالب معمولاً از انگشتان دست غیر غالب بزرگ تر هستند. بنابراین هنگام اندازه گیری انگشتر خود این نکته را به خاطر بسپارید.

قبل از اندازه گیری و سایزبندی انگشتر اطمینان حاصل کنید که انگشت شما در اندازه طبیعی خود است و تحت تاثیر سرما و گرما نیست. چرا که هوای سرد می‌تواند انگشتان شما را کوچک کند، در حالی که گرما یا احتباس ناشی از غذا، دارو یا بیماری می‌تواند باعث تورم انگشت شود.

نکات محاسبه سایز انگشتر مردانه و زنانه

قبل از شروع اندازه گیری انگشتر چند راهکار وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  •   بند انگشت خود را در نظر بگیرید. اگر میدانید که بند انگشت شما در یک سمت کمی بزرگتر است، باید نیمی بزرگتر از آنچه انگشت ما نشان میدهد انگشتر سفارش دهید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید حلقه خود را به درستی در انگشت جا به جا کنید.
  • چندین بار اندازه گیری سایز انگشتر را انجام دهید و از صحت اطلاعات سایزبندی انگشتر خود اطمینان حاصل کنید. کارشناسان جواهرات شفیع توصیه می‌کنند سه تا چهار بار به شکل‌های مختلف اندازه گیری انگشتر خود را انجام دهید، زیرا اندازه انگشتر با تغییر دما تغییر می‌کند؛ هر چی سردتر سایز انگشتر کوچکتر و در صورت گرم شدن دما انگشت متورم و در نتیجه اندازه گیری سایز انگشتر عدد بزرگتری را نمایش می‌دهد.
  •  مطمئن شوید که انگشت در دمای طبیعی بدن یا کمی بالاتر است. زیرا انگشتان در هنگام گرم یا سرد شدن دما کوچک و منبسط می‌شوند. بنابراین بهترین و دقیق ترین زمان برای اندازه گیری سایز انگشتر نزدیک پایان روز است. معمولاً پایان روز انگشتان گرم و اغلب صبح‌ها انگشتان سرد و کوچکتر است. بنابراین برای جلوگیری از اشتباه در اندازه گیری انگشتر، صبح و سه تا چهار بار بهتر است اندازه گیری انگشتر انجام شود.
  •  انگشتان حلقه دست راست و چپ می‌توانند از نظر اندازه متفاوت باشند. اگر بند انگشت شما به طور قابل توجهی از پایه انگشتر بزرگتر است، هر دو اندازه گیری را ثبت کنید و اندازه حلقه را بین این دو انتخاب کنید. طبق سایزبندی انگشتر باید از بالای بند انگشت حرکت داشته باشد، اما نباید آنقدر شل باشد که خطر افتادن و گم شدن داشته باشد.
  •  اندازه گیری سایز انگشتر به درستی و قرار گرفتن انگشتر روی بند بند انگشت جهت جلوگیری از افتادن حلقه بسیار مهم است. اما اندازه گیری انگشتر نباید خیلی تنگ و مانع جریان خون باشد.


چند نکته دیگر در اندازه گیری سایز انگشتر

 اگر هنوز در بکارگیری روش‌های سایزبندی انگشتر شک دارید، در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که برای اطمینان بیشتر در اندازه گیری انگشتر می توانید آنها را امتحان کنید.

  • خرید یک انگشتر با سایز بزرگتر: حذف فلز و کوچکتر کردن انگشتر و حلقه بزرگ خیلی ساده تر از افزودن فلز به انگشتر خیلی کوچک است.
  •  مهره ها: توپ‌های کوچک طلایی را می‌توان به حلقه انگشتر اضافه کرد تا محکم‌تر و از افتادن جلوگیری می‌کند. این راهکار به ویژه برای افرادی که مفاصل انگشت بزرگتری دارند مفید است.

در ادامه چهار روش آسان و متداول برای اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و سایز انگشتر مردانه وجود دارد. بنابراین چه تصمیم به خرید برای خودتان دارید و چه خرید حلقه نامزدی ست برای ازدواج، آشنایی با نحوه اندازه گیری سایز انگشتر کار شما را در تهیه انگشتر سایز و شیک راحت می‌کند.

4 روش اندازه گیری سایز انگشتر

چهار روش معمول وجود دارد که می‌توانید اندازه گیری سایز انگشتر خود را در خانه به راحتی انجام و بر اساس استاندارد به درستی سایزبندی انگشتر خود را محاسبه کنید.

گزینه اول: برای اندازه گیری سایز انگشتر خود از نخ استفاده کنید

شما می‌توانید اندازه گیری انگشتر خود را با استفاده از یک تیکه نخ ساده یا نخ دندان اندازه بگیرید. رشته‌ای از نخ، روبان یا یک نوار کاغذی را بردارید و آن را به دور پایه انگشت خود (انگشتی که می خواهید برای آن انگشتر خریداری کنید) بپیچید. دقیق نزدیک به بند بند انگشت و با یک قلم نقطه‌ای که رشته با انتهای آن تداخل دارد را با دقت علامت گذاری کنید. سپس آن را با خط کش اندازه گیری و برای تعیین اندازه حلقه خود از جدول تعیین سایز انگشتر استفاده کنید.

نکته: رشته و نخ می‌تواند کشیده شود، بنابراین سعی کنید ابزار این روش اندازه گیری انگشتر را بیش از حد در دور انگشت خود محکم نکنید؛ چرا که ممکن است اندازه گیری انگشتر شما بزرگتر از سایز واقعی انگشت شما باشد و حتی ممکن است انگشتری خریداری کنید که خیلی بزرگ باشد.

گزینه دوم: سایزبندی انگشتر جدید را با استفاده از یک انگشتر قدیمی و سایز شده انجام دهید

می‌توانید اندازه گیری انگشتر خود را با استفاده از حلقه ازدواج یا انگشتری که قبلاً خریداری کردید و از سایز آن مطمئن هستید اندازه بگیرید. یک نمودار اندازه تشخیص سایز انگشتر چاپ کنید و انگشتر خود را روی عکس نمودار سایزبندی انگشتر قرار دهید تا یکی از مواردی را پیدا کنید که با محیط داخلی انگشتر شما مطابقت دارد.


گزینه سه: سایزر اندازه گیری سایز انگشتر بخرید

اگر نگران هستید که یکی از دو روش فوق تضمین کننده صحت سایزبندی انگشتر نباشد، می‌توانید یکی دیگر از ابزار اندازه گیری انگشتر یعنی سایزر انگشتر خریداری کنید. این ابزار گران نیست و گزینه‌های خرید آنلاین زیادی وجود دارد. استفاده از ابزار سایزر به عنوان یکی از روش‌‌های اندازه گیری سایز انگشتر بر اساس اندازه‌گیری قطر داخلی حلقه متناسب با انگشت دست است.

انواع ابزار سایزر جهت اندازه گیری سایز انگشتر بهترین بررسی را دارند و به دو دسته تقسیم می‌شوند: نوار اندازه گیری انگشتر و صفحه کلید دارای انواع اندازه حلقه‌ها.

نکته: سایز انگشتر زنانه معمولاً 6 و اندازه انگشتر مردانه 9-8 است.

گزینه چهارم: اندازه حلقه را با یک صابون تخمین بزنید

روش دیگر برای تخمین و اندازه حلقه، استفاده از صابون است. یکی از حلقه‌های مورد علاقه و سایز مناسب را داخل یک صابون فشار دهید تا بر روی صابون جای آن ایجاد شود. با دقت باقیمانده صابون را از انگشتر پاک کنید. صابون قالب گیری شده از انگشتر را به جواهرفروشی برده و جواهرفروش شما را در انتخاب انگشتر سایز راهنمایی می‌کند. فراموش نکنید که به جواهر فروش بگویید که انگشتر را روی کدام دست و انگشت می‌اندازید و آیا دست غالب است یا غیرغالب.

راهنمای جدول سایز انگشتر

وقتی صحبت از اندازه گیری سایز انگشتر می‌شود، باید بدانید که کشورهای مختلف از مقیاس‌های مختلف برای اندازه گیری سایز انگشتر خود استفاده می‌کنند. یک فرد با جسه کوچک‌تر ممکن است انگشتان بزرگتر از حد متوسط داشته باشد و برعکس. بنابراین جدول تعیین سایز انگشتر راهی آسان برای مشخص کردن سایزبندی انگشتر خواهد بود.

جدول سایز انگشتر با استفاده از سایز دور انگشت


جدول تعیین سایز انگشتر با استفادد از قطر انگشتر


 از آنجا که ما بسیاری از جواهرات خود را به صورت آنلاین می‌فروشیم، مشتریان ما فرصتی برای امتحان کردن انگشتر قبل از خرید آن پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل مطالعه راهنمای اندازه گیری سایز انگشتر می‌تواند به شما در خرید موفق انگشتر اندازه انگشتان دستتان کمک کند. شما می‌توانید نظرات خود را در انتهای این مقاله با ما در میان بگذارید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان جواهرات شفیع در تماس باشید.

خرید انگشتر فروش انگشتر قیمت انگشتر سایز انگشتر اندازه گیری سایز انگشتر
ثبت نظر