حقایق جالب درباره سنگ ماه

حقایق جالب درباره سنگ ماه

42

این سنگ به دلیل درخشش خود که شبیه به ماه است، به سنگ ماه نامگذاری شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سنگ‌های قیمتی در جهان است. از نظر افراد ناآگاه سنگ ماه انواع مختلفی از مواد معدنی فلدسپات است و از دو ماده معدنی خاص این گروه، آلبیت و ارتوکلاز ساخته شده است. اما آیا می‌دانید سنگ ماه به غیر از سفید در رنگ‌های دیگری نیز موجود است؟ مطمئناً شما این را نمی‌دانید. در این مقاله نگاهی داریم به برخی حقایق در مورد این گوهر عرفانی، سنگ قمر.

تنوع خیره کننده رنگ

گرچه سنگ‌های ماه بی رنگ با براقیت آبی، ارزشمندترین آنها محسوب می‌شوند، اما آنها را می‌توان در رنگ‌های مختلف یافت. آنها همچنین در رنگ‌های آبی، سبز، قهوه‌ای، زرد، هلویی، خاکستری و سایه‌های سفید موجود هستند. جالب اینجاست که هند تنها کشور تولید کننده سنگ‌ ماه رنگی است.

منابع گسترده

 امروزه این گوهر خیره کننده در ماداگاسکار، استرالیا، ایالت متحده آمریکا، برزیل، سریلانکا، مکزیک، آلمان، سوئیس، تانزانیا و هند استخراج می‌شود. با این وجود نادرترین نوع سنگ ماه تنها در سریلانکا یافت می‌شود.

جلوه درخشان

یک پدیده نوری مخصوص به سنگ قمر وجود دارد و به نظر می‌رسد شبیه یک ماده ساکن در زیر آرامش اقیانوس است. این امر عمدتاً هنگامی اتفاق می‌افتد که نور پس از لمس و ورود به لایه‌های معدنی نازک فلدسپات موجود در گوهر منعکس می‌شود. لایه‌های متناوب انباشته آلبیت و ارتوکلاز به عنوان یک پخش کننده عمل می‌کنند، نور را نرم می‌کنند و باعث می‌شوند نور به دور سنگ پراکنده و در نتیجه باعث درخشش فریبنده می‌شود.

سنگ هدیه تولد

 علاوه بر مروارید، سنگ ماه نیز سنگ تولد متولدین خرداد است. در واقع در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آلمان سنگ ماه محبوبیت بیشتری نسبت به مروارید دارد. همچنین سنگ قمر به عنوان گوهر هدیه جشن سالگرد ازدواج نیز در نظر گرفته می‌شود.

گوهر رسمی ایالت فلوریدا

سنگ ماه در سال 1970 به عنوان گوهر رسمی ایالت فلوریدا معرفی شد. در این سال ماموریت آپولو 11 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز و فضانورد آمریکایی به فضا پرتاب شد و فضانوردان اولین قدم‌های انسانی خود را روی ماه برداشتند. این ایالت برای بزرگداشت این نقطه عطف در تاریخ بشریت، سنگ قمر را به عنوان گوهر رسمی ایالت فلوریدا تعیین کرد.

نماد بشریت غنی

سنگ ماه یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های قیمتی شناخته شده برای بشر است و به همین ترتیب چندین فرهنگ را با افسانه‌ها و ارزش‌های مختلف مرتبط کرده است. در حالی که رومیان و هندوها معتقد بودند که این جواهر از قطرات و پرتوهای ماه متولد شده است، دیگران از آن برای مهار قدرت ماه استفاده می‌کردند.

همچنین اعتقاد بر این بود که سنگ ماه برای زوجین خوشبختی و آینده زیبا به ارمغان می‌آورد و از این رو در دوران ویکتوریا در حلقه‌های نامزدی از سنگ ماه استفاده می‌شد. همچنین از سنگ قمر به عنوان طلسم استفاده می‌شد و گفته می‌شد که خوشبختی را در زندگی کسانی که از آن استفاده می‌کنند و جواهرات ساخته شده با سنگ قمر را به همراه دارند جریان دارد.

اگر با خواندن این مطلب به سنگ‌های انرژیک علاقمند شدید و تصمیم به خرید جواهرات طراحی شده با سنگ قیمتی دارید، با کارشناسان جواهرات شفیع در تماس باشید.

خرید سنگ ماه قیمت سنگ ماه ویژگی سنگ ماه جواهرات سنگ ماه
ثبت نظر