خرید گردنبند ساده طلا زنانه ظریف | تفاوت گردنبند ساده با آویز

خرید گردنبند ساده طلا زنانه ظریف | تفاوت گردنبند ساده با آویز

29

گردنبندها از ظریف ترین و متنوع ترین جواهراتی هستند که انرژی و سبک خاصی به استایل شما می‌دهند. یک گردنبند ساده همیشه به شما زیبایی فوق العاده‌ای می‌بخشد. چه یک گردنبند و آویز برای خود بخرید و چه به عنوان هدیه ای برای شخصی خاص خریداری کنید، طرح ها و سبک های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اما اگر فکر می‌کنید که گردنبند و آویز هر دو یک نوع جواهرات هستند، شما تنها نیستید و بسیاری از مردم مثل شما فکر می‌کنند. در حالی که آنها دو مورد جداگانه با عملکردهای مختلف هستند. این موضوع ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد.

با این مطلب از سایت جواهرات شفیع همراه باشید تا اطلاعاتی بیشتر درباره تفاوت گردنبند ساده با آویز کسب کنید.

نگاهی جذاب به تاریخچه پیدایش گردنبندهای ساده

طبق تحقیقات و اکتشافات درباره زمان و نحوه پیدایش جواهرات، گردنبند از نخستین جواهراتی بوده است که مورد استفاده بشر قرار گرفته است. آنها بیشتر در مراسم مذهبی و عزاداری از گردنبند ساده استفاده می‌کردند و به نحوی بیان گر قدرت و ثروت افرادی بوده که از گردنبند استفاده می‌کردند. در ابتدا انسان‌های اولیه برای ساختن گردنبند از مواد طبیعی مانند صدف یا پر استفاده می‌کردند و به مرور در عصر برنز، از فلز در ساخت گردنبند و زیورآلات استفاده می‌شد.

 اولین کشف جواهرات مربوط به 25000 سال پیش است و اولین گردنبند ساده ساخته شده از استخوان ماهی در غاری در موناکو پیدا شد. طبق شواهد تاریخی در مجسمه‌ها و هنر خاور نزدیک باستان، گردنبندهای ابتدایی مشاهده شده است.

در اروپا برای نخستین بار گردنبندهای فلزی با آویزهای سنگی ساخته شده است. در بین النهرین نیز با نخ، مهره‌های استوانه‌ای را به هم متصل و به عنوان گردنبند خاص استفاده می‌کردند.

سومریان نیز برای ساختن گردنبند، مهره‌هایی از نقره، طلا و سنگ عقیق درست می‌کردند و آنها را به نخ می‌کشیدند و گردنبند ساده‌ای درست می‌کردند. در بابل به زنجیر طلا آویزهایی از جنس عقیق، لاجورد و طلا می‌آویختند.  


گردنبند ساده چیست؟

گردنبند نوعی جواهر است که به صورت معلق در اطراف گردن آویزان و استفاده می‌شود. گردنبندها به اشکال بی‌شمار و انعطاف پذیر مانند زنجیر، رشته‌ای از مهره، مروارید، سنگ قیمتی یا سایر مواد طبیعی ساخته می‌شود. گردنبندهای طلایی، قدیمی‌ترین و شیک‌ترین فرم گردنبند خاص هستند. گردنبندهای نقره و پلاتینیوم از دیگر اشکال گردنبدهای فلزی گرانبها هستند که بسیار شیک و محبوب هستند. امروزه گردنبندهای طراحی شده با الماس و سنگ قیمتی بسیار محبوب شده‌اند و بسیار ظریف و با کلاس هستند.

انواع گردنبند ساده

گردنبند ساده قطعه‌ای مستقل است که عمدتاً از یک زنجیره فلزی به رنگ طلا یا نقره تشکیل شده است. گردنبندها دارای اندازه و اشکال مختلف هستند. برخی از آنها بسیار گردنبند ساده‌ای هستند و برخی دیگر دارای الماس‌های خیره کننده می‌باشند. با این حال انواع گردنبند چه ساده و چه ترکیب شده با سنگهای قیمتی، در ترکیب با لباس و تیپ مناسب و همچنین در زمان و مکان خودش، باعث جلب توجه اطرافیان شخص می‌شود. برخی از انواع گردنبند ساده به شرح زیر است:

زنجیر

زنجیر نوعی گردنبند خاص است که از نظر طراحی شبیه کابل است و می‌تواند از هر نوع فلزی تشکیل شود. به طور کلی این نوع گردنبند ساده از نظر ظاهری ضخیم‌تر و دارای وزن بیشتری هستند. این نوع از گردنبندها در اندازه و اشکال مختلف ارائه می‌شوند.

همچنین گردنبندهای زنجیری به شکل نازک‌تر و ساده‌تر نیز قابل خرید و استفاده هستند. برخی از گردنبندهای زنجیری با یک یا چند آویز ترکیب می‌شوند و برخی دیگر دارای چند زنجیر و تشکیل یک گردنبند زنجیری تک هستند.

چوکر

گردنبندهای چوکر به گونه ای طراحی شده‌اند که به گردن میچسبند و زیورآلاتی خاص برای زیباتر کردن گردن های کشیده و بلند هستند. گردنبندهای چوکر موجب برجسته شدن گردن و شانه‌ها می‌شوند.

آبشار

این نوع از گردنبند ساده نمای واقعی از یک گردنبند خاص را نمایش می‌دهد. این گردنبند دارای چندین رشته زنجیر است. زنجیر و آویز به هم وصل هستند و برخی از گردنبندهای آبشار دارای انواع مختلفی فلز و حتی چند لایه زنجیر و آویز می‌باشند.

تک رشته

سنتی‌ترین نوع گردنبند، تک رشته است. این نوع گردنبند در انواع مختلف فلز وجود دارد. گردنبندهای تک رشته‌ای را می‌توان به روش‌های مختلف استفاده کرد، چرا که طول آنها متفاوت است و حتی می توان این گردنبند خاص تک رشته ای را به شکل دو لایه‌ای بر گردن آویزان کرد و ظاهری منحصر به فرد به وجود آورد.


آویز چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین انواع تزئینات بدن، آویز است. کلمه آویز از کلمه لاتین "pendere" آمده است که به معنی " آویز کردن" است. آویزها را معمولاً از گردنبند آویز می‌کنند و در دوران باستان از چوب و چمن‌های بافته شده و سنگ به عنوان آویز استفاده می‌کردند. اما امروزه آویزهای ساده و ظریف از فلزات و سنگ‌های قیمتی مانند زمرد یا یاقوت ساخته شده‌اند.

نکته: آویز الماس محبوب‌ترین سنگ آویز است. همچنین شما می‌توانید یک آویز با هر سنگ گرانبها و خاص به صورت سفارشی انتخاب و استفاده کنید. 

انواع آویز

گفتیم که آویز جواهری است که به یک زنجیر متصل می‌شود؛ این زنجیر می‌تواند یک گردنبند ساده باشد. گاهی هم یک گردنبند خاص می‌تواند دارای یک آویز باشد و گاهی می‌توانید سبک استفاده از جواهرات را تغییر دهید و از چند آویز در اندازه و اشکال مختلف استفاده کنید. برخی از انواع آویز به شرح زیر است:

الماس

بسیاری از آویزها دارای یک سنگ الماس هستند. آویزهای الماس دارای تنوع بسیار و طیف وسیع در انتخاب هستند. آنها همچنین در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند و شما می توانید در هر مناسبتی یک نوع آویز الماس با شکل و اندازه گوناگون را به همراه گردنبند به گردن بندازید.

سنگ‌های قیمتی

استفاده از سنگ‌های قیمتی در آویزها و در ترکیب با زنجیر گردنبند، واقعاً جنبه‌ای از منحصر به فرد بودن شخص را تضمین می‌کند. سنگ‌هایی مانند سنگ عقیق شجر یا سنگ کهربای بالتیک یک عنصر کلاسیک در استفاده از جواهرات و گردنبند در استایل است.

جیب

اگر ظاهری کلاسیک دوست دارید اما سنگ‌های قیمتی رنگی سبک شما نیستند، یکی از گزینه های محبوب، آویز مدل جیب است. این نوع آویز به صاحب گردنبند ساده اجازه می‌دهد تا موردی مانند تصویر را در داخل آویز جاگذاری کند. از آنجایی که  این مدل آویز با زنجیر بلند ترکیب و یک گردنبند کلاسیک را تشکیل می‌دهد، شما همیشه می‌توانید وسایل خاص خود همچون عکس عزیزان را نزدیک قلب خود داشته باشید.

تفاوت گردنبند ساده با آویز

گردنبندهای ساده و آویزها معمولاً باهم استفاده می‌شوند. با این حال از نظر فنی آنها دو جواهر بسیار متفاوت هستند. گردنبند ساده یک قطعه جواهر است که به دور گردن شما انداخته می‌شود، در حالی که آویز یک جواهر کوچک از جنس الماس، مروارید، سنگ قیمتی، چوب و ... در اشکال گوناگون است که به گردنبند متصل و آویزان است. به طور مثال آویز می تواند یک الماس به شکل قلب باشد که به یک گردنبند ساده زنجیری متصل شده است.

یک آویز علاوه بر ترکیب با گردنبند، می‌تواند روی پابند یا دستبند نیز باشد. در واقع می توانید از آویز در هر قسمت از بدن به شرط اتصال به یک زنجیر استفاده کنید.

نکته: از گردنبند به تنهایی می توان استفاده کرد. اما آویز به تنهایی قابل استفاده نیست.

گردنبند یا آویز بخرید

آویزها و گردنبندها تقریباً برای هر مناسبت هدیه‌ای ایده آل هستند. امروزه گردنبندها و آویزها در هزاران سبک موجود هستند. اکنون که انواع مختلف آویز و گردنبند ساده را شناختید، می‌توانید برای سفارش و خرید انواع جواهرات خاص با کارشناسان جواهرات شفیع تماس بگیرید.

گردنبند خرید گردنبند جنس گردنبند گردنبند زنانه آویز گردنبند
ثبت نظر