سنگ آتشین اوپال: هر آنچه لازم است از سنگ اپال بدانید

سنگ آتشین اوپال: هر آنچه لازم است از سنگ اپال بدانید

38

یک عقیق شفاف که رنگ غالب نارنجی، زرد یا قرمز از خود نشان می‌دهد، سنگ اوپال آتشین نامیده می‌شود. سنگ اپال از ماده معدنی آمورف تشکیل شده و هیچ ساختار بلوری داخلی ندارد و رنگ آن از آثار اکسید آهن موجود در آن ناشی می‌شود.

در این مقاله همه مواردی که باید درباره عقیق اوپال بدانید ذکر شده است.

1.     سنگ عشق

از زمان‌های بسیار قدیم، سنگ اوپال به عنوان نمادی از عشق پرشور و آتشین شناخته می‌شده است. این گوهر دارای نشاط بی‌نظیری است. مایاها، بومیان مکزیک و آزتک ها بنیانگذاران Mesoamerica، سنگ آتشین اپال را "quetzalitzlipyollitli" به معنی سنگ پرنده بهشت نامیدند. در گذشته از سنگ اوپال برای ساخت موزاییک سالن‌های پذیرایی و تشریفات استفاده می‌شد و این دانش نسل به نسل تا سال‌ها منتقل و کم کم  از بین رفت تا زمانی که ...

2.     کشف مجدد در سال 1835

حدود سال 1835 در ارتفاعات مکزیک مجدد سنگ‌های اوپال کشف شد. برجسته‌ترین ذخایر این سنگ‌های قیمتی در لایه‌های سنگی مکزیک نهفته است. عقیق‌های اپال به رنگ قرمز و نارنجی نیز در ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، اتیوپی و ترکیه یافت می‌شود. انواع دیگر سنگ اوپال در طیف زرد تا نارنجی در جنوب برزیل یافت می‌شود. سنگ‌های خام اوپال که از نظر اندازه بزرگ شناخته شده‌اند، اندازه‌ای بزرگتر از مشت شما دارند. امروزه عقیق‌های اپال برزیلی در روند جدید طراحی جواهرات نقش با اهمیتی دارند.

3.     سنگ اوپال آتش گرانبها

عقیق‌های آتشین اپال نیز مانند دیگر عقیق‌ها در دو دسته عمومی و گرانبها طبقه‌بندی می‌شوند. عقیق‌های رایج و عمومی در رنگ‌های متنوع یافت می‌شوند، اما در حقیقت هر سنگ قیمتی فقط در یک رنگ اصلی نمایش داده می‌شود. از طرف دیگر عقیق‌های گرانبها طیف کاملی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند و معمولاً به عنوان بازی رنگ در عقیق شناخته می‌شود. عقیق‌های گرانبها را غالباً به صورت cabochons برش می‌دهند و یافتن سنگ عقیق گران قیمت بسیار نادر است.

4.     دوام و مقاومت

عقیق‌های آتش نشانی اپال در برابر گرمای شدید مقاومت کمتری نشان می‌دهند. به همین ترتیب مقاومت اوپال در برابر محلول‌های قلیایی، اسیدها و اجسام تیز ضعیف است. شرایط نامساعد می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت در عقیق‌های اوپال شود و آنها را کدر کند. علاوه بر این دوام سنگ‌های خام اوپال به منشاء آنها بستگی دارد.

در این حالت فقط یک قانون اعمال می‌شود. هر چه محل تولید سنگ‌های اپال خشک‌تر باشد، ماندگاری آنها بهتر است. بعضی اوقات سنگ اوپال با پوسته هوازدگی سفید پوشانده می‌شوند که این نشان دهنده پیری سنگ است.

5.     معنای معنوی

این گنجینه‌های آتشین علاوه بر ظاهر درخشان، دارای ارتباط معنوی و فرهنگی جهانی نیز هستند. اعتقاد بر این است که سنگ اوپال دارای یک قدرت معنوی خاص است که موجب خلاقیت و اشتیاق در افراد می‌شود. گفته می‌شود که عنصر آتش در سنگ قیمتی اوپال  باعث تقویت تفکر و شهود مستقل می‌شود.

اگر شما هم علاقمند به خرید جواهرات سنگ اوپال شده‌اید و دوست دارید این عقیق آتشین را به جعبه جواهرات خود اضافه کنید، کافیست با ما در تماس باشید. کارشناسان جواهرات شفیع پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

سنگ اوپال سنگ قیمتی اوپال خرید سنگ اوپال قیمت سنگ اوپال فروش سنگ اوپال جواهرات اوپال
ثبت نظر