معرفی انواع سنگ عقیق و خواص ذهنی و جسمی عقیق در زندگی

معرفی انواع سنگ عقیق و خواص ذهنی و جسمی عقیق در زندگی

25

سنگ عقیق یک سرمایه با شکوه برای روح است. همه زندگی در ایجاد تعادل است و زمانی که احساس بی قراری و ناراحتی داریم نیاز به یک شارژ کننده انرژی داریم. سنگ عقیق همان باتری زندگی است که می توانیم با آن احساس شکوفایی کنیم و آماده ورود به فصل بعدی زندگی باشیم. بنابراین اگر در زندگی مدرن غرق شده اید و احساس پراکنده بودن و عدم تمرکز دارید، انواع سنگ عقیق با خواص جسمی و ذهنی خود به شما احساس آرامش را منتقل می کنند.

آنچه عقیق را قدرتمند و خواستنی می‌کند، در دسترس بودن آن در رنگ‌های مختلف است و حتی در ساخت جواهراتی همچون دستبند، گردنبند و انگشتر بعد از برش و پرداخت، به عنوان سنگ زینتی استفاده می‌شود. اگر می خواهید در مورد خواص درمانی عقیق اطلاعات بیشتری کسب کنید، به خواندن مقاله " معرفی انواع سنگ عقیق و خواص ذهنی و جسمی عقیق در زندگی" ادامه دهید.

سنگ عقیق چیست؟

عقیق سنگی قیمتی است که در قطعات مختلف تزئینات و جواهرات استفاده می شود. عقیق با نام انگلیسی Agate یک سنگ کانی از خانواده کوارتز است. به طور کلی انواع سنگ عقیق با رسوب سیلیس از آب‌های زیرزمینی در حفره‌های سنگ‌های آذرین تشکیل می‌شوند. عقیق در لایه های متحدالمرکز در اطراف دیواره حفره یا در لایه‌های افقی از پایین حفره جمع می‌شود. این ساختارها الگوهای نواری را تولید می‌کنند که مشخصه بسیاری از عقیق‌ها است.

عقیق به عنوان سنگ نیمه قیمتی را می توان در طیف وسیعی از رنگ‌های آبی، قرمز، سبز، بنفش، صورتی، قهوه ای و .. پیدا کرد که البته هر کدام معنای متفاوتی را ارائه می دهند.

انواع رنگ عقیق در اثر ناخالصی‌ها ایجاد می‌شوند و به صورت نوارهای متناوب در داخل عقیق ظاهر می‌شود. انواع رنگ سنگ عقیق از آبهای زیرزمینی با ترکیبات مختلف که به داخل حفره تراوش می‌کنند، تولید می‌شوند. نواربندی درون حفره به بسیاری از انواع عقیق، رنگ و نقش جالبی را می‌دهد که آن را به یک سنگ قیمتی محبوب تبدیل کرده است.

انواع سنگ عقیق با عکس

یکی از بهترین ویژگی‌های سنگ عقیق، تنوع بسیار زیاد آن است. عقیق در هر رنگ و شکل قدرت منحصر به فرد خود را دارد. عقیق ها می توانند سبک ها و رنگ‌های زیادی داشته باشند، اما هر عقیق در خاصیت و انرژی مخصوص خود بی نظیر است و هیچ دو سنگ عقیق دارای خاصیت و انرژی یکسان نخواهد بود.

این زیبایی و تنوع بسیار عقیق باعث محبوبیت این سنگ بین جواهرسازان برای طراحی و ساخت جواهرات رنگارنگ می شود. در ادامه بیشتر با انواع سنگ عقیق آشنا خواهید شد.


1.      عقیق توری بند آبی

عقیق توری آبی با رنگ آمیزی آبی روشن و ظریف، رنگهای بنفش و رگهای سفید و زرق و برق دار یکی از محبوب ترین اشکال عقیق است. این نوع از عقیق، یک سنگ عالی برای پاکسازی چاکراهای گلو بسته است و شما را تشویق به گفتن نه می کند و شما جرات  راستگویی و صداقت در کلام خود خواهید داشت.

.

2.      عقیق سبز

عقیق سبز بسیار خیره کننده است و به راحتی می توان آن را با زمرد مقایسه کرد. این سنگ طبیعی دارای یک رنگ سبز شیری است که باعث ایجاد نشاط و رنگ آمیزی به طرح های جواهراتی مثل انگشتر و گردنبند عقیق شما می شود.


3.      عقیق رگ دار اژدها

همان طور که از نام افسانه ای این نوع عقیق مشخص است، همه چیز در مورد برافروختن آتش خلاقیت شما، قدم گذاشتن در سفر قهرمانی خود و حرکت از خواب راکد به دنیایی از رویاهای قدرتمند و افسانه ای است.


4.      عقیق سیاه

سنگ عقیق سیاه به دلیل توانایی در پاکسازی انرژی‌های طوفانی و منفی، به راحتی ذهن عصبانی را به مرحله آرامش می رساند. عقیق سیاه در ترکیب با نقره و سنگ‌های قیمتی دیگر بسیار درخشان و زیبا به نظر می‌رسد.


5.      عقیق خزه سبز

سنگهای عقیق خزه سبز دارای یک شکل خاکی طبیعی با مارکهای جذاب خزه هستند که به نظر می رسد در داخل سنگ معلق هستند. رنگ های این سنگ بسیار گسترده است، بعضی از آنها سبز تیره تا سفید شیری است.

سنگ عقیق خزه سبز به ما یادآوری می‌کند که دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنیم. برای کسانی که می‌خواهند چاکرای قلب خود را التیام ببخشند و نیاز به یادآوری برای تامین نیازهای خود دارند، این نوع عقیق انتخاب خوبی خواهد بود.


6.      عقیق بوتسوانا

عقیق بوتسوانا با رنگ‌های ملایم خاکستری، قهوه‌ای، سفید و صورتی دارای رنگ بسیار خاص است. انواع سنگ عقیق بوتسوانا به شما کمک می کند محکم و پایدار، همیشه روی پاهای خود بایستید. این نوع عقیق به این معروف است که ذهن شما را خنک می‌کند و شما را کاملاً در روش حل مساله با ذهن باز و شفاف کمک می‌کند.


7.      عقیق هند

عقیق هند یک سنگ درمانی معروف است که به " سنگ ابدیت" معروف است و اغلب برای مراقبه استفاده می‌شود. سنگ‌های عقیق هندی برای افزایش آگاهی، بهبود قلب و چاکراهای خاجی مورد استفاده است که در نهایت منجر به خلاقیت و توازن احساس می‌شود. برای کسانی که زود خشمگین می شوند، این سنگ شما را از لبه خشم دور کرده و به یک مرحله آگاهانه می رساند.


8.      عقیق دندریت

سنگ عقیق دندریت دارای علائم شگفت انگیز سیاه و خاکستری است. این سنگ سفید شیری به دلیل الگوها و رنگ‌های پیچیده، بسیار مورد علاقه است. عقیق دندریت به عنوان سنگ لذت شناخته می‌شود و باعث فراوانی و شگفتی در شانس است. اما می توان گفت این نوع عقیق در تمام زوایای زندگی شما عمل می کند.

خواص ذهنی و جسمی عقیق

در حالی که ماهیت عمومی انواع سنگ عقیق آرامش است، اما هر نوع عقیق انرژی خاصی دارد. تنوع زیاد در سنگ‌های عقیق به این معنی است که در انواع عناصر جسمی، روحی و معنوی شما قدرت تغییر دارد.

اگر از اضطراب یا استرس رنج می‌برید، عقیق یکی از بهترین سنگ‌های کانی است که می توانید با آن به حالت آرام‌تر و متعادل تری برسید. انرژی آرام عقیق شما را از هراس و وحشت خارج کرده و به شما کمک می‌کند تا دوباره متمرکز شوید. خواص تسکین دهنده عقیق به شما کمک می کند تا بین ذهن و روح و جسم خود هماهنگی و ارتباط برقرار کنید.

وقتی احساس عدم تعادل می‌کنید، همراه داشتن سنگ عقیق با مدل گردنبند عقیق یا انگشتر عقیق می‌تواند مجدد شما را با طراوت و مرتب کند. عقیق به شما کمک می کند تا کمی عمیق تر نفس بکشید و مرکز انرژی خود را پیدا کنید و درنهایت با راحتی بیشتری زندگی خود را طی کنید.

خواص درمانی جسمی سنگ عقیق

عقیق با انرژی زیاد خود، برای بیرون کشیدن از رکود انرژی بدن ایده آل است. عقیق با قابلیت‌های تقویت کننده، به متابولیسم بدن کمک می کند. برای کسانی که با مشکلات معده و هضم غذا دست و پنجه نرم می کنند، انواع سنگ عقیق می تواند داروی شفابخشی باشد که برای کمک به عملکرد خوب سیستم بدن نیاز دارید. همچنین عقیق به تقویت رگ های خونی و کاهش مشکلات خواب کمک می کند و شما را در آرامش و استراحت قرار می دهد.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

از نظر احساسی، عقیق هدیه ای با شکوه برای بالا بردن اعتماد به نفس شماست. برای کسانی که در زمان تصمیم گیری مشکل دارند و یا ماهیت کاری آنها تصمیم گیری های مهم است، عقیق می تواند شما را به برقراری ارتباط با دانش و شهود خود تشویق کند. بلورهای قدرت و شجاعت عقیق عملکرد ذهنی ما را تقویت می‌کنند، ذهن را پاکسازی می کند و هنگام بررسی مشکلات به ما کمک می کند تا توانایی تحلیلی خود را افزایش دهیم.

روش پاکسازی و شارژ سنگ عقیق

تمیز و شارژ نگه داشتن انواع سنگ عقیق باعث می شود بلورهای آن در بالاترین سطح انرژی خود کار کنند. همه سنگ های عقیق گاه به گاه به کمی TLC سبک نیاز دارند تا انرژی خود را تازه و روان نگه دارند. انواع عقیق را می توان با استفاده از پارچه ای نرم و آب و صابون به آرامی تمیز کرد. اما همیشه اطمینان حاصل کنید که به آنها زمان کافی برای خشک شدن می‌دهید.

برخی از افراد دوست دارند عقیق خود را با کاغذ سنباده بسیار سبک صیقل دهند تا عقیق بر روی جواهراتشان درخشان تر به نظر برسد، اما بهتر است با احتیاط این کار را انجام دهید تا عقیق دچار صدمه نشود.

برای شارژ سنگ عقیق نیز می توانید آن را در محلی قرار دهید که مهتاب یا نور خورشید به آن برسد و آن لرزش‌های تصفیه کننده قوی ارسال شود.

شما به سنگ عقیق احتیاج دارید اگر ...

تعامل بین خانواده، کار، سلامتی، روابط، معنویت و هر چیز دیگری در زندگی خود دشوار است. اما از سنگهای عقیق مورد استفاده در فنگ شویی گرفته تا جواهرات قیمتی بسیار زیبا ساخته شده از عقیق، می توانید از جادوی عقیق ها استفاده کنید.

اما کدام نوع از انواع سنگ عقیق با روحیات و نیاز شما سازگارتر است؟ با ما تماس بگیرید تا کارشناسان شما را برای شناخت سنگ عقیق مناسب راهنمایی کنند. حتی می توانید سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خواص سنگ عقیق انواع سنگ عقیق خواص عقیق انواع رنگ سنگ عقیق
ثبت نظر