نحوه خرید یاقوت کبود با کیفیت

نحوه خرید یاقوت کبود با کیفیت

58

یاقوت کبود بخش بزرگی از طراحی را در صنعت طلا به خود اختصاص داده است و مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر جهان است. به دلیل سابقه غنی، نمادگرایی و جذابیت مجلل، اکثر زنان می‌خواهند صاحب این سنگ خیره کننده شوند. اما گاهی اوقات خرید یک یاقوت کبود با کیفیت کار دشواری است. بنابراین ما 6 عامل مهم را ذکر کرده‌ایم که به شما در انتخاب و خرید یک یاقوت کبود با کیفیت کمک می‌کند.

نکات خرید یاقوت کبود 

رنگ

برخلاف الماس، وقتی صحبت از یاقوت کبود است، مهمترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید رنگ سنگ جواهر است. حتی اگر اعتقاد بر این است که یاقوت یک جواهر آبی است، بهتر است بدانید که سنگ یاقوت در رنگ‌های مختلف مانند صورتی، بنفش، سبز، زرد، سفید و غیره یافت می‌شود (به جز قرمز که یاقوت سرخ است). علاوه بر رنگ، قبل از خرید باید به تن (روشنایی و تاریکی جواهر) و اشباع (شدت رنگ) نیز توجه کنید. بهترین انتخاب چیست؟ نگین‌هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ روشن با رنگ تیره متوسط و اشباع رنگ متوسط تا قوی هستند.

وضوح

شفافیت به فقدان نسبی اجزا یا نقایصی اشاره دارد که بر ظاهر یا ساختار کریستالی گوهر تاثیر می‌گذارد. در مورد یاقوت کبود، بسیار بعید است که جواهری را پیدا کنید که فاقد هر گونه افزودنی باشد. اگر جواهری عاری از نقص پیدا کردید، احتمالاً تقلبی یا مصنوعی است. اجزایی که معمولاً یافت می‌شوند عبارتند از حفره، ابریشم (مواد معدنی مانند سوزن) و مقعر.

در حالی که اجسام اگر با چشم قابل مشاهده باشند، می‌توانند قیمت جواهر را کاهش دهند، اما اجزایی که جلوه ستاره‌ای و درخشان دارند، بر ارزش گوهر تاثیر مثبت می‌گذارد. بهترین انتخاب چیست؟ برای انتخاب و خرید یاقوت کبود با کیفیت، مطمئن شوید که سنگ تمیز است و اجزاء با چشم غیر مسطح قابل مشاهده نیستند.

وزن قیراط

از نظر اهمیت وزن، عیار یاقوت کبود معمولاً کمترین میزان مورد بحث است. این جواهرات در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف (از چند نقطه تا صدها قیراط) در طبیعت یافت می‌شوند. در مقایسه با یاقوت کبودهای کوچک، بزرگترها به ندرت یافت می‌شوند. به طور کلی، جواهرات با کیفیت تجاری کمتر از 5 قیراط وزن دارند.

جواهرات بزرگ با کیفیت تجاری کمیاب هستند، اما در دسترس بودن آنها بیشتر از جواهرات با کیفیت خوب است. از این رو اندازه کلی گوهر تفاوت ایجاد می‌کند و بر روی قیمت یاقوت کبود تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، نگین‌های با کیفیت به اندازه‌های کوچکتر بریده نمی‌شوند تا از کاهش وزن عیار جلوگیری شود.

بهترین انتخاب چیست؟ وزن قیراط خاصی از یاقوت کبود برای مراقبت وجود ندارد. در حقیقت برای یاقوت کبود هر چه وزن عیار بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین جواهری که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد.

مدل تراش

هیچ تراش استانداردی برای یاقوت کبود وجود ندارد و شکل خشن بر اندازه و شکل تمام شده گوهر تاثیر زیادی می‌گذارد. ناهمواری یاقوت کبود معمولاً در هرم‌های شش ضلعی بشکه‌ای یا دوکی شکل یافت می‌شود و در نتیجه گوهر نهایی اغلب عمیق است. برش‌های گوهر، هنگام کار روی یاقوت کبود بر دستیابی به بهترین رنگ جواهر و حفظ وزن آن در حالی که اجزای آن را به حداقل می‌رسانند، تمرکز می‌کنند. آنها حتی قبل از تعیین بهترین تراش برای گوهر، به ویژگی‌های آن مانند مناطق مختلف رنگ گوهر، رنگ‌های مختلف بدن هنگام مشاهده از زوایای مختلف توجه می‌کنند.

بهترین انتخاب چیست؟ یاقوت کبود معمولاً در اشکال بیضی، گرد، کوسن موجود هستند و می‌توانید آن را که دوست دارید انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که یک نگین خوش تراش متقارن است، نور را منعکس می‌کند و بهترین رنگ، وضوح و درخشندگی را به نمایش می‌گذارد. بنابراین انتخاب خود را بر اساس آن انجام دهید.

اصل و نسب

وقتی در مورد منشا یاقوت کبود صحبت می‌کنیم، نه تنها به مکانی که در آن استخراج می‌شوند اشاره می‌کنیم، بلکه به این معناست که آیا آنها سنگهای طبیعی یا آزمایشگاهی هستند. گوهرهایی که در نقاط مختلف جهان مانند سریلانکا، کنیا و غیره استخراج می‌شوند به عنوان یاقوت کبود طبیعی شناخته می‌شوند.

اگر چه مکان تاثیر چندانی بر قیمت جواهر ندارد، یاقوت کبود از میانمار و کشمیر با کیفیت برتر در نظر گرفته می‌شود و قیمت بالاتری دارد. از سوی دیگر یاقوت کبودهای ساخته شده در فضای کنترل شده آزمایشگاه از نظر ظاهر و دوام یاقوت کبود طبیعی هستند. با این حال به دلیل منشاء مصنوعی مقرون به صرفه‌تر از نمونه‌های طبیعی خود هستند.

بهترین انتخاب چیست؟ به یاد داشته باشید که سنگ‌های قیمتی که به طور طبیعی استخراج می‌شوند همیشه قیمت بالاتری نسبت به سنگ‌های ساخته شده در آزمایشگاه دارند. بنابراین هنگام خرید به اصل نگین توجه کنید تا مطمئن شوید که قیمت منصفانه‌ای را پرداخت می‌کنید.

ما مجموعه وسیعی از جواهرات زیبا مانند انگشتر، گوشواره و بیشتر در سبک‌ها و طرح‌های جذاب مزین به یاقوت کبود داریم. نگین‌های یاقوت کبود استفاده شده دارای رنگ‌های مختلف مانند صورتی، زرد، نارنجی و آبی با کیفیت بالا هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان جواهرات شفیع در تماس باشید.
خرید سنگ یاقوت کبود قیمت یاقوت کبود جواهرات یاقوت کبود
ثبت نظر