هر آنچه باید درباره خرید سرویس طلا شیک بدانید

هر آنچه باید درباره خرید سرویس طلا شیک بدانید

31

خرید سرویس طلا یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم‌های شیک پوشی است که می‌خواهند در مراسم‌ها و عروسی‌ها بدرخشند. همچنین خرید سرویس طلا و جواهر برای عروس خانم‌ها نیز یکی از رسم‌های ایرانیان است که از گذشته تا به امروز در لیست خرید عروس بوده است. البته در هند و چند کشور آسیایی دیگر نیز خرید سرویس طلا عروس به شکل‌های دیگر مرسوم است.

اگر به یک مراسم با شکوه خانوادگی دعوت شدید و یا اگر به عنوان عروس به دنبال خرید سرویس طلا هستید، باید یک سری نکات در مورد خرید طلا را به یاد داشته باشید.

کارشناسان جواهرات شفیع در مقاله " هر آنچه باید درباره خرید سرویس طلا شیک بدانید " به شما خواهند گفت با رعایت چه نکاتی در خرید طلا می‌توانید از انتخاب خود رضایت داشته باشید.

نحوه خرید سرویس طلا و جواهرات

چه بخواهید برای خودتان سرویس طلا بخرید و چه برای یک موقعیت خاص، خرید سرویس طلا می‌تواند یک تجربه لذت بخش باشد. طلا فلزی گرانبها است که تا سالها ارزش خود را حفظ می‌کند. همچنین با مراقبت مناسب تا بی نهایت سال، سرویس طلا دوام خواهد داشت. با این حال خرید سرویس طلا جواهر می‌تواند گران باشد.

قیمت طلا بسته به وزن، عیار و مکانی که خرید می‌کنید بسیار متفاوت است. از آنجایی که خرید جواهرات طلا یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است، بنابراین در مورد خرید طلا جواهر باید تحقیق کرده و هوشمندانه خرید سرویس طلا خود را انجام دهید. با رعایت و توجه به نکات خرید طلا، تا سالها از قطعات طلا با کیفیت خود لذت ببرید.

رنگ سرویس طلا خود را انتخاب کنید: سرویس طلا و جواهر معمولاً به رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد عرضه می‌شود. طلای زرد، رنگ طبیعی ماده معدنی طلا را نشان می‌دهد. اما به این معنی نیست که کلیه سرویس طلاهای زرد رنگ خالص هستند. خالص بودن طلا به دلیل رنگ زرد یک تصور اشتباه است و همیشه باید علائم عیار طلا را بررسی کنید.

طلا سفید با مخلوط شدن در نیکل یا پالادیوم ایجاد می‌شود. جواهرات ساخته شده با طلا سفید شبیه نقره هستند و کمی رنگ روشن تری دارند. جواهرات به رنگ رزگلد با ترکیب طلا و مس ایجاد می‌شوند.

فروشگاه جواهرات و طلا معتبر پیدا کنید: مراکز زنجیره‌ای و معتبر فروش و خرید سرویس طلا از نظر کیفیت قابل اعتمادترین هستند. اما عمده محصولات این طلافروشی‌ها انواع سرویس طلا عروس، اسپرت و مجلسی با مارک‌های قابل توجه و گران است و این قطعات طلا با برندهای خاص به ندرت در فروشگاه‌های خرده فروشی طلا پیدا می‌شود.

بنابراین اگر قصد خرید سرویس طلا جواهر از یک فروشگاه کوچک جواهرات را دارید، تحقیقات خود را انجام دهید و از اعتبار فروشگاه و محصولات آن اطمینان حاصل کنید. فروشگاه جواهراتی را برای خرید طلا جواهر انتخاب کنید که بابت فروش طلا به شما فاکتور و مدارک لازم را بدهد. همچنین خدمات متنوعی مانند طراحی سفارشی و تغییر اندازه سرویس طلا را به شما ارائه کند.

اگر خرید طلا قابل توجهی مثل خرید سرویس طلا عروس دارید، از اولین فروشگاه طلا که بازید می‌کنید ترجیحاً خرید نکنید. برای مقایسه کیفیت، قیمت و طراحی، از چند فروشگاه طلا و جواهرات بازدید و انواع سرویس طلا را نسبت به هم مقایسه و بررسی کنید.


در مورد ضمانت سرویس طلا سوال کنید: معمولاً فروشگاه‌های معتبر جواهرات ضمانت و سیاست بازگشت کالا ارائه می‌کنند. برای قطعات گران طلا و جواهرات یا قطعه‌ای که کاملاً خالص از طلا ساخته شده به دلیل خطر آسیب، شاید ارائه ضمانت ایده خوبی باشد. بنابراین قبل از خرید طلا حتماً در مورد ضمانت طلا از جواهر فروش سوال کنید. ضمانت سرویس طلا ممکن است به قیمت تمام شده محصول شما اضافه شود، اما قطعا ارزش آن را دارد.

علامت گذاری‌ها را بررسی کنید: علامت گذاری جواهرات طلا مشخصه‌ای از عیار طلای خالص و کیفیت آن است. علامت گذاری معمولاً در یک مکان نامشخص مانند داخل گوشواره یا حلقه است. اگر در یافتن نشان طلا مشکل داشتید از جواهر فروش بپرسید که مشخصه سرویس طلا در کجاست.

یکی از مهمترین علائم کد طلا، عیار طلا است که یک سری عدد درکنار حرف انگلیسی K (برگرفته از کلمه karat) بر روی طلا حک می‌شود. هر چقدر طلا خالص‌تر باشد عدد عیار بزرگتر و در نتیجه سرویس طلا قیمت بالاتری دارد. به طور مثال بر روی سرویس طلای 24 عیار کد ۲۴K (طلای خالص بدون ترکیب با فلزات دیگر) و طلای 18 عیار کد 18K ( 18 واحد طلا ترکیب شده با 6 واحد فلز دیگر همچون مس) درج می‌شود.

نکته: در کشور ایران طلا با عیار زیر 750 (18k) غیر قانونی و ممنوع است.

آن را بصورت مستقل بازرسی کنید: اگر در حال خرید یک سرویس طلا فوق العاده گران هستید یا اگر در کیفیت محصول شک دارید، ممکن است بخواهید جهت تایید اصل و کیفیت، سرویس طلا خود را به یک جواهر فروشی معتبر دیگر جهت بررسی نشان دهید تا گردنبند ساده، انگشتر، دستبند، گوشواره و یا هر محصول دیگر طلا را ارزیابی کند.


نکات خرید طلا آنلاین

خرید جواهرات طلا می تواند یک سرمایه بزرگ باشد و با پیشرفت تکنولوژی و پدیده اینترنت در صنعت جواهرات، فروشگاه‌های طلا و جواهرات بیشتر و بیشتر فروش سرویس طلا را با قیمت مناسب به شکل آنلاین می‌فروشند. برای خرید طلا جواهر، شما فقط با چند کلیک ساده به راحتی می‌توانید از جایی که هستید سرویس طلا خود را انتخاب کنید.

بر خلاف خرده فروشان آفلاین، فروشگاه‌های آنلاین جواهرات در هزینه‌های بالای خود صرفه جویی می‌کنند. زیرا مکان فیزیکی خاصی ندارند. در نتیجه هزینه مالیات، اجاره بها و غیره پرداخت نمی‌کنند. در نتیجه با قیمت مناسب تر می توانید انواع خرید سرویس طلا را از فروشگاه آنلاین جواهرات انجام دهید.

فروشگاه‌های آنلاین جواهرات به خوبی می‌دانند که مردم معمولاً دوست دارند قبل از خرید جنس را مشاهده و لمس کنند، بنابراین همه تلاش خود را می‌کنند تا با استفاده از فناوری دوربین و گذاشتن عکس‌های با کیفیت از محصول، اطمینان بیشتری به خریدار سرویس طلا جواهر بدهند. در ادامه بیشتر با نکات خرید طلا آنلاین آشنا می‌شوید.

  •  از خرید سرویس طلا بدون علامت مشخص خودداری کنید. باید سرویس طلا دارای نشان حک شده عیار طلا باشد. برخی از فروشندگان آنلاین طلا سعی می‌کنند بدون علامتهای حک شده روی قطعه، به شما طلا  بفروشند. بنابراین تا زمانی که در شناخت و خرید طلا متخصص نباشید، از خرید این چنین طلاهای بدون علامت خودداری کنید. زیرا در صورت تصمیم به فروش مجدد ممکن است با مشکل روبرو شوید.
  •  خرید سرویس طلا 24 عیار ممکن است خالص‌ترین شکل طلا باشد، اما همچنان یکی از نادرترین موارد است. زیرا قطعات جواهرات ساخته شده از طلای 24 عیار شکل پذیر هستند و در صورت قرار گرفتن در شرایط سخت ممکن است خرد شوند. بنابراین خرید سرویس طلا 18 عیار انتخاب مطمئن‌تری خواهد بود.
  • از خرید سرویس طلا آنلاین با تصاویر نامفهوم خودداری کنید. در خرید جواهرات طلا مهم این است که قبل از خرید آنچه که انتخاب کرده اید تصاویر آن را ببینید. این تصاویر همچنین باید تصاویر با کیفیت و واقعی از محصول باشد. همچنین ابعاد واقعی سرویس طلا را نشان بدهد. به این ترتیب از خرید سرویس طلا جواهر که توصیفات آن با تصاویر محصول مطابقت ندارد خودداری کنید.
  • مراقب طلای تقلبی باشید. برای این کار کافیست با خود یک آهنربا به همراه داشته باشید. چرا که جواهرات و طلای واقعی مغناطیسی نیستند و در صورت تقلبی بودن طلا و آهن ربا به هم جذب می‌شوند.


نگهداری از جواهرات طلا

طلا فلز بسیار زیبا و ارزشمندی است. خرید جواهرات طلا می تواند یک سرمایه گذاری پر سود برای زندگی باشد. شما می توانید با خرید سرویس طلا، هم از زیبایی آن استفاده و لذت ببرید و هم ارزش طلا را طی سالیان متوالی حفظ کنید. اما شرط حفظ ارزش مالی طلا، بکارگیری روش های نگهداری سرویس طلا جواهر است.

طلا و جواهرات خود را هر چند روز تمیز کنید: سرویس طلا و جواهرات به راحتی خاک را به خود می‌گیرد. بنابراین بعد از خرید سرویس طلا و استفاده از آن حتماً هر چند روز آن را تمیز کنید. اگر هر روز این سرویس طلا جواهر را استفاده می‌کنید، حداقل یکبار در ماه آن را تمیز کنید. برای این کار شما به دو کاسه آب گرم، مایع ظرفشویی، مسواک و پارچه‌ای بدون پرز نیاز دارید.

در یک کاسه آب گرم به اندازه چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. سرویس طلا خود را به آرامی درون ظرف آب قرار دهید و حدود 15 دقیقه اجازه دهید طلا خیس بخورد. سپس جواهرات را از ظرف برداشته و با مسواک آن را پاک کنید. به پاکسازی شکاف‌های طلا توجه بیشتری داشته باشید؛ زیرا در این نقاط خاک و جرم بیشتری جمع می‌شود.

سپس در ظرف آب بدون مواد شوینده طلا و جواهرات را بشورید و از نبود باقیمانده مواد شوینده بر روی طلا اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی به آرامی با پارچه‌ای نرم و بدون پرز طلا را خشک کنید و اجازه دهید سرویس جواهرات بر روی پارچه و در مجاورت هوا به مدت 20 دقیقه خشک شود.


طلا را در جای مناسب نگهداری کنید: جواهرات طلا به راحتی گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند. مخصوصاً اگر طراحی آنها به شکلی باشد که حکاکی زیاد داشته باشد. اگر روزانه از طلا خود استفاده نمی‌کنید و هدف شما از خرید سرویس طلا تنها سرمایه گذاری مالی و یا استفاده در مراسم عروسی و مهمانی است، بنابراین سعی کنید آنها را از سایر جواهرات جدا کرده و در یک جعبه کوچک نگهداری کنید، زیرا ممکن است مجاورت طلاها باعث خراش در اثر تماس شود.

هنگام استحمام سرویس طلا خود را درآورید: هنگام حمام کردن، بقایای صابون در سرویس طلا جواهر جمع و رسوب می‌شود. بنابراین قبل از استحمام حتماً سرویس طلا را درآورده و در پارچه‌ای نرم قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. 

بهترین مکان برای خرید سرویس طلا و انواع جواهرات

برای خرید سرویس طلا بهترین مکان جایی است که حداقل 80% از نکات گفته شده در مورد خرید طلا در آنجا قابل دسترسی و بررسی باشد. اگر در حال خرید اینترنتی سرویس طلا هستید مراقب کلاهبرداری باشید. درباره قیمت خالص طلا تحقیق کنید، مراقب خرید طلا ارزان باشید زیرا ممکن است تقلبی یا دارای علائم کاذب باشد. اگر هم نیاز به مشاوره و خرید طلا از یک جای مطمئن داشتید، از سایت جواهرات شفیع دیدن کنید و با کارشناسان در تماس باشید.

خرید سرویس طلا سرویس طلا جواهر سرویس طلا عروس فروش سرویس طلا خرید اینترنتی طلا جواهرات شفیع
ثبت نظر