پاسخ به 10 سوال مهم در خرید بهترین سنگ زمرد

پاسخ به 10 سوال مهم در خرید بهترین سنگ زمرد

54

هنگامی که از سنگ قیمتی سبز رنگ صحبت و سوالاتی مطرح می‌شود، سنگ زمرد اوین نامی است که به ذهن ما خطور می‌کند. این گوهر زیبای سبز قلب بسیاری از شخصیت‌های مشهور از جمله ملکه مصر، کلئوپاترا را تسخیر کرده است. حتی اگر سنگ زمردها از هزاران سال پیش وجود داشته‌اند، چندین سوال پیرامون این گوهر پر زرق و برق وجود دارد.

در مقاله امروز ما 10 سوال متداول درباره سنگ زمرد را انتخاب کرده و به شما پاسخ داده‌ایم. پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا سنگ زمرد را بیشتر و بهتر بشناسید.

سنگ زمرد چیست؟

زمرد یک سنگ قیمتی سبز و زیبا است که متعلق به خانواده ماده معدنی بریل است. نام خود را از یک کلمه لاتین، "Smaragdus" گرفته است که به سبز ترجمه می‌شود. سنگ زمردها همراه با رنگ چشمگیر خود معمولاً دارای اجزا خزه‌ای مانند به نام Jardin (واژه فرانسوی باغ) است. زمرد سنگ ماه متولدین اردیبهشت است.

سنگ زمرد در کجا پیدا می‌شود؟

برای مدت زمان طولانی، کلمبیا تولید کننده مشهور و قابل توجهی از بهترین زمردهای جهان بوده است. از دیگر منابع سنگ زمرد مرغوب می‌توان به زامبیا، زیمباوه و برزیل اشاره کرد. کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، ایالت متحده، استرالیا، روسیه و کشورهای دیگر نیز به تولید سنگ زمرد کمک می‌کنند.  

آیا سنگ زمرد گوهری نایاب است؟

سنگ زمرد در چندین نقطه از کره زمین استخراج می‌شود، به همین دلیل با وجود گرانبها بودن، به راحتی قابل دسترسی هستند. اما سنگهای قیمتی زمرد با کیفیت برتر که رنگ سبز روشن دارند، نادر و از این رو بسیار گران هستند.

سنگ زمرد نماد چیست؟

این سنگ با ارزش که به عنوان گوهر بهار شناخته می‌شود، نشان‌گر تولد دوباره، شادی، فراوانی و دارای ویژگی‌های مختلف مثبت است. اعتقاد بر این است که از دارنده‌اش در برابر چشم بد محافظت می‌کند، بیماری‌ها را معالجه می‌کند، خوبی، آرامش، صداقت، وفاداری به عشق و هوش را به همراه دارد. همچنین گفته می‌شود که سنگ زمرد نشان دهنده خوش شانسی، امید، ایمان، تعادل و همدردی است.

رنگ سنگ زمرد چیست؟

گفته می‌شود که یک رنگ سبز غنی با اشباع رنگی شگفت انگیز، استثنایی‌ترین کیفیت زمرد است. رنگ خیره کننده آن از سبز مایل به آبی تا سبز خالص تا یک سبز تیره متغییر است. هر گوهر دیگری با رنگ سبز روشن‌تر و اشباع کم به عنوان بریل سبز طبقه بندی می‌شود.

کدام عوامل ارزش زمرد را تعیین می‌کنند؟

وقتی نوبت به سنگ زمرد می‌رسد، دو ویژگی که به تعیین ارزش آن کمک می‌کنند عبارتند از: رنگ و وضوح. سنگ زمردی که به طور مساوی از رنگ سبز مایل به سبز روشن تا سبز تیره توزیع شده و بدون هیچ منطقه بندی رنگی که با چشم قابل دیده شدن نباشد، ارزش بیشتری دارد. همچنین گفته می‌شود که اکثر انواع سنگ زمرد حاوی اجزا قابل مشاهده با چشم هستند و به طور کلی تا حدودی مورد قبول است. با این حال اگر مشاهده این اجزا در حدی باشد که روی شفافیت گوهر تاثیر بگذارد، ارزش سنگ به شدن کاهش می‌یابد.

آیا سنگ زمرد تحت تغییرات انسانی قرار می‌گیرد؟

پاسخ به این مسئله ساده بله است و سنگ زمرد اغلب تحت تغییرات انسانی است. زمردهای طبیعی برای شفافیت بهتر باید تحت تغییراتی قرار گیرند. استانداردترین و معمول‌ترین روشی که برای سنگ زمرد استفاده می‌شود روغن کاری است. گاهی اوقات نیز سنگ رنگ آمیزی می‌شود تا رنگ سبز خود را تعمیق بخشند.

چگونه می‌توان سنگ زمرد اصل را شناسایی کرد؟

امروزه در بازار بریل سبز، شیشه سبز رنگ و حتی پریدوت به عنوان زمرد فروخته می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید یک جواهر طراحی شده با سنگ زمرد، آن را به درستی بررسی کنید. اگر از سبز مایل به آبی تا سبز تیره باشد، یک سنگ زمرد اصل است. با این حال اگر بیش از حد مایل به رنگ آبی یا زرد باشد، احتمال جعلی بودن نگین زمرد در دستان شما زیاد است. علاوه بر این اگر در زیر نور سنگ زمرد را مشاهده کنید و این گوهر رنگ‌های رنگین کمان را منتشر کند، سنگ زمرد واقعی نیست.

آیا جواهر سنگ زمرد را می‌توان هر روز استفاده کرد؟

سنگ زمرد در مقیاس سختی مواد معدنی از 7.5 تا 8 رتبه دارد، به این که آنها با دوام هستند و می‌توانند هر روز استفاده شوند. اما آنها به اندازه سنگ الماس یا سنگ یاقوت سرسخت نیستند، بنابراین باید هنگام استفاده از آن محتاط باشید تا از آسیب دیدن سنگ زمرد جلوگیری کنید.

آیا جواهرات سنگ زمرد به مراقبت خاصی نیاز دارند؟

در مورد زمردها، درست مثل سایر سنگ‌های قیمتی، برخی از روش‌های کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) می‌توانند در حفظ درخشش و افزایش ماندگاری آن بسیار کمک کنند. جواهرات سنگ زمرد خود را به طور منظم با محلول صابون ملایم تمیز کنید، با یک پارچه نرم خشک کنید و در کیسه‌های پارچه‌ای جداگانه ذخیره کنید. از قرار گرفتن در معرض حرارت زباد، تمیز کننده‌های قوی و سایر مواد شیمیایی خودداری کنید. یک بار در سال تزئینات سنگ زمرد روی جواهرات خود را توسط متخصصان بررسی کنید تا مواردی مانند شل شدن سنگ بر روی پایه را بر طرف کنید.

برای مشاهده جواهرات متنوع می‌توانید سایت جواهرات شفیع را مشاهده و جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان ما در تماس باشید.

قیمت سنگ زمرد خرید سنگ زمرد جواهرات سنگ زمرد
ثبت نظر