چگونه زمرد با کیفیت بخریم؟

چگونه زمرد با کیفیت بخریم؟

59

زمرد یکی از گرانبهاترین و با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی سبز در تمام دوران است و واقعاً چشم نواز است. بسیاری از افراد مشهور همچون ملکه معروف مصری کلئوپاترا از طرفداران زمرد بوده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که همه زنان تمایل به داشتن و تمجید از این گوهر زیبا دارند. اما خرید یک زمرد با کیفیت خوب ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. بنابراین برای سهولت این روند برای شما، ما 6 عامل اصلی را که هنگام خرید زمرد باید در نظر داشته باشید ذکر کرده‌ایم.

نکات خرید سنگ زمرد با کیفیت

رنگ

وقتی صحبت از زمرد می‌شود، مهمترین ویژگی که باید روی آن تمرکز کنید رنگ آن است. رنگ این گوهر به طور ایده آل باید در طیف سبز خالص تا سایه‌های مایل به سبز آبی با اشباع زنده و تن رنگی باشد که خیلی تیره نیست. با این اوصاف لازم است به خاطر داشته باشید که عواملی مانند وجود یا عدم وجود عناصر کمیاب (کروم، آهن و وانادیوم) و گاهی اوقات حتی محل معدن بر رنگ زمرد تاثیر می‌گذارد. بهترین انتخاب چیست؟ به سراغ زمردهایی بروید که رنگ یکنواخت و اشباع رنگ قوی دارند.

وضوح

زمردها معمولاً شامل اجزایی هستند که با چشم قابل مشاهده هستند که اغلب به صورت باغ یا خزه توصیف می‌شوند و "jardin" نامیده می‌شوند. بنابراین افراد در تجارت و خریداران نیز وجود اجزاء را درک کرده و می‌پذیرند. اما اگر این اجزا بر شفافیت و وضوح تاثیر منفی بگذارند، ارزش زمرد به شدت کاهش می‌یابد.

بهترین انتخاب چیست؟ زمان تهیه زمرد به محتویات آن توجه کنید. از سنگ‌های قیمتی که دارای حباب هستند، عیوب بیش از حد عمیق یا نقاط واضح بزرگ خودداری کنید.

وزن قیراط

این نگین سبز درخشان در اندازه‌های مختلف موجود است. می‌توانید زمردهایی با وزن صدها قیراط در موزه‌ها و حتی گوهرهایی با وزن کمتر را پیدا کنید. کوچکترین وزن قیراط زمرد بین 0.02 تا 0.50 است. اما از بین همه این انواع وزن زمرد، سنگ‌هایی با وزن 1 تا 5 قیراط یک انتخاب محبوب برای ساخت جواهرات هستند.

بهترین انتخاب چیست؟ در مورد زمرد، وزن ایده آل وجود ندارد، بنابراین زمردی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به ترجیح و بودجه شما بستگی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که قیمت یک زمرد با افزایش اندازه آن به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. بنابراین متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

برش دادن

زمردها سخت و در عین حال شکننده هستند. آنها به راحتی بر اثر برش، صیقل دادن و موارد دیگر مستعد آسیب هستند. به همین دلیل اجرا کنندگان برش سنگ هنگام تصمیم گیری در مورد برش، به جنبه‌هایی مانند رنگ کریستال خشن، دوام و اجزای آن توجه دارند. آنها همچنین بر حفظ وزن قیراط گوهر، به حداقل رساندن اثر اجزاء و آشکار نمودن سایه مطلوب سبز مایل به آبی تمرکز می‌کنند. به این منظور، یک روش برش وجود دارد که مخصوص این گوهر طراحی شده و حتی به نام آن نامگذاری شده است؛ برش زمرد که به عنوان تله یا برش مرحله‌ای نیز شناخته می‌شود. این برش که برای جواهرات دیگر نیز استفاده می‌شود، به حداکثر رساندن کیفیت رنگ و اشباع زمرد کمک می‌کند و به نوبه خود زیبایی کلی آن را بالا می‌برد.

  بهترین انتخاب چیست؟ محبوب‌ترین برش سنگ‌های قیمتی " برش زمرد " است. علاوه بر این، زمرد در اشکالی مانند گرد، بیضی شکل، گلابی و موارد دیگر یافت می‌شود. به سادگی یکی را که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید.

اصل و نسب

قبل از هر چیزی بدانید که منابع طبیعی به مکان‌هایی بر روی زمین مانند زامبیا، بزیل، ایالات متحده و غیره اشاره می‌کنند که در آنها سنگ زمرد استخراج می‌شوند. از همه این مکان‌ها، زمردهای یافت شده در کلمبیا بهترین و بسیار با ارزش محسوب می‌شوند. از طرف دیگر زمردهای مصنوعی آنهایی هستند که در محیط‌های کنترل شده در آزمایشگاه‌ها تولید می‌شوند.

چنین سنگ‌هایی از نظر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مشابه سنگ‌های طبیعی خود هستند. با این حال، منشاء مصنوعی آنها باعث می‌شود که آنها جایگزین مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست باشند.  بهترین انتخاب چیست؟ بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که سنگ‌های قیمتی طبیعی همیشه از قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های ساخته شده در آزمایشگاه برخوردار خواهند بود. پیشنهاد می‌شود این مورد را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هزینه منصفانه‌ای را پرداخت می‌کنید. همچنین بودجه خود را قبل از خرید زمرد در نظر بگیرید.

ما مطمئن هستیم که این نکات انتخاب شما را برای شناسایی و خرید زمرد با کیفیت آسان‌تر می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این گوهر زیبا و درخشان داشته باشید، با ما در تماس باشید.

خرید زمرد زمرد با کیفیت محصولات ویژه
ثبت نظر